De kracht van een app en website gedurende de Covid-19

Als al het fysiek contact wegvalt, zoals nu, moeten we toch echt geloven en vooral gebruik maken van de kracht van online communicatiemiddelen. Door deze middelen op de juiste manier in te zetten bent u uw klanten net zo goed van dienst zijn als tevoren. In dit artikel geven wij een aantal tips met betrekking tot het inzetten van een app en website tijdens de coronacrisis.

Informeer uw klanten via de website

Het doel van een website is (potentiële) klanten informeren over allerlei zaken binnen uw kantoor. Ook in deze tijd is uw website dan ook heel belangrijk. Deel via de website de aangepaste openingstijden, uw maatregelen omtrent het Covid-19, etc. en stuur ze van daaruit door naar de app.

  • Tip!     Maak uw mededelingen duidelijk en onmisbaar door gebruik te maken van Call2Action buttons. Zo wordt belangrijke informatie niet overgeslagen.

Voorbeeld voor op de buttons:

“Download onze app voor de laatste updates”
“Klik hier voor onze Q&A omtrent de Covid-19”


  • Tip!     Stel een Q&A op in een nieuwsbericht om zo snel en eenvoudig antwoord te geven op de meest gestelde vragen van uw klant. Dit scheelt u veel telefoongesprekken en e-mails. Deel dit nieuwsbericht met Q&A niet alleen op de website maar ook zeker in de app.

Voorbeeld vragen om te beantwoorden:

Ik durf niet meer op vakantie, wordt dit vergoed?
Is het kantoor nog steeds geopend?
Vervallen alle afspraken t/m 6 april ook?
Hoe kan ik de app downloaden?
Wat voor maatregelen neemt uw kantoor?

Blijf in contact met uw klanten via de app

Afspraken worden afgezegd, uw openingstijden veranderen of wellicht zijn uw deuren ondertussen al helemaal gesloten. Dit betekent niet dat u uw klanten niet meer tot dienst kunt zijn. Met onderstaande tips zorgt u ervoor dat u het maximale uit de app haalt en uw klanten zo goed mogelijk tot dienst bent.

  • Tip!     Deel de laatste updates via een pushbericht. Zo weet u zeker dat alle klanten direct op de hoogte worden gebracht over de stand van zaken binnen uw kantoor.

Voorbeeld van een pushbericht van een klant:

Beste klant,

In verband met uw en onze gezondheid hebben we besloten ons kantoor tot nader order te sluiten. Ook bezoeken we tot nader order geen klanten aan huis.

Wilt u al uw vragen, wijzigingen en schade doorgeven via onze website, app of via de mail? Wij doen er alles aan doen om u snel en goed mogelijk te helpen. Dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Kees Kalsbeek Assurantiën.


  • Tip!     Vraag klanten alles via de app aan te vragen/ in te dienen.Doe dit via een pushbericht (zoals bovenstaande), nieuwsbericht of per mail. Zo komen alle vragen, wijzigingen, meldingen, etc. binnen één kanaal binnen. Hierdoor ontstaat er geen verwarring en is de kans op fouten kleiner. Daarnaast is de kans groot dat hierdoor het gebruik van uw app, ook na deze coronacrisis, zal toenemen.