Deze 3 website-fouten kunnen u klanten kosten

Het is geen geheim dat een sterke online aanwezigheid tegenwoordig een must is. Uw website is uw online visitekaartje, hiermee laat u zien wie u bent en wat u voor de bezoeker van de website kunt betekenen. Een juist ingerichte en up-to-date website kan het verschil maken in het succes van uw bedrijf. Een van de grootste misvattingen is namelijk dat “alleen een website hebben al voldoende is”. De realiteit is dat er veel meer elementen meespelen om een functionele en succesvolle website te hebben, welke zorgt voor nieuwe klanten.

Wij delen drie veelvoorkomende websitefouten waardoor u mogelijk klanten verliest.

De uitstraling van de website is onprofessioneel en past niet bij uw bedrijf.

Kent u het mooie Engelse gezegde: “never judge a book by its cover”? Helaas geldt dit cliché niet voor websitedesigns. Potentiële klanten zullen in een oogwenk een oordeel vellen over uw website en dus ook uw organisatie. Om nog specifieker te zijn: het duurt ongeveer 50 milliseconden (dat is 0,05 seconden) voor bezoekers om een mening over uw website te vormen. Dit bepaalt of ze uw site interessant vinden of niet, of ze blijven of vertrekken.

Ons advies is dan ook om uw website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij uw organisatie. Maak gebruik van scherpe foto’s, laat de huisstijl van uw kantoor terug zien en zorg dat alle informatie in één oogopslag te vinden is. Een bezoeker van uw website is namelijk op zoek naar een specifieke dienst en bezoekt uw website met een reden.

Zorg bijvoorbeeld voor een overzichtelijke homepagina met informatie over uw kantoor en de diensten die u aanbiedt. Laat ook de mensen achter uw succes zien, zowel het personeel als tevreden klanten. Kijk ook eens kritisch naar uw huidige website, maakt u gebruik van call to action buttons en zijn deze wel duidelijk te lezen? Staat de menubalk niet te vol met veel te veel items en zijn de afbeeldingen van de headers wel scherp?

De website is niet beveiligd
Heeft uw website geen beveiligde https-verbinding, dan komt er een “niet veilig” melding in de adresbalk van de browser te staan. Deze melding is zeker niet bevorderlijk voor het vertrouwen in uw assurantiekantoor. De kans is zelfs groot dat potentiële klanten de website meteen verlaten. Dus ongeacht of u op uw website om gevoelige informatie vraagt of niet, de beveiliging mag niet in het geding zijn wanneer potentiële klanten uw site bezoeken.

Daarnaast geeft Google in de zoekresultaten voorrang aan veilige websites. Een onveilige website zorgt dus ook voor een slechtere positie in de meest gebruikte zoekmachine.

Ter beveiliging van uw website dient u een SSL-certificaat aan te schaffen. Helemaal bij een assurantiekantoor is beveiliging enorm belangrijk, omdat hier vaak persoonsgegevens via het internet worden verzonden. Dit gebeurt bijvoorbeeld al wanneer een bezoeker zijn of haar gegevens invult in een formulier.

De website is niet responsive
Last but zeker not least: uw website dient mobielvriendelijk te zijn. Het zou het zonde zijn als de meerderheid van uw websitebezoekers deze niet kunnen bekijken, simpelweg omdat ze op hun smartphone of tablet zitten. Zorg er daarom voor dat uw website geoptimaliseerd is voor alle apparaten. Juist omdat het bezoeken van websites via de smartphone de laatste jaren enorm is gestegen. Waar eerst de laptop of computer werd aangezet om te browsen op internet gebeurt dit tegenwoordig steeds meer via de smartphone.
Het is daarom enorm belangrijk dat uw website mobielvriendelijk is. Niet alleen voor het gebruikersgemak van de bezoeker van uw website, maar ook voor Google wordt een mobielvriendelijke website steeds belangrijker!

Gratis checklist
Vraagt u zich wel eens af: “hoe responsive is mijn website?” Vraag dan gratis onze handige checklist aan die u helpt bij het testen van de mobielvriendelijkheid van uw website. Loop de checklist na en kom erachter waar nog winst te halen valt of wat wellicht al heel goed gaat!