‘Een eigen app is hét middel om je toegevoegde waarde te tonen’
Onder het label Assurantie Apps biedt softwarebedrijf Business Apps een platform waarmee intermediairbedrijven hun eigen app kunnen laten ontwikkelen. Volgens directeur en oprichter Hans Donkers is een goede app in de communicatie met de klant tegenwoordig essentieel: “Je kunt de waarde van je eigen merk ermee vergroten en je biedt de klant service en efficiency.
Koppelingen
Merkwaarde vergroten
Voor het intermediair is het creëren van eigen toegevoegde waarde en het communiceren ervan essentieel, zegt Donkers. “Met een app kun je jouw eigen merk waarde meegeven. Bovendien zit de toegevoegde waarde in de bundeling van functies. Er zijn veel verschillende losse tools waarbij de tool centraal staat en niet de adviseur. Die zit er niet op te wachten om klanten met allerlei tools te voeden, die niet hun eigen merk uitstralen. Wij willen met ons platform die toepassingen bundelen in een mobiele hub, van waaruit je schade kunt melden, informatie over je verzekeringen kunt bekijken en contact kunt opnemen met je adviseur.”
Tijdelijke dekking
Content splitsen
Een app is een belangrijke tool voor communicatie met de klant. “Maar er zijn meer kanalen: je moet bijvoorbeeld ook een website bijhouden. Daarom hebben we een contentmanagementsysteem ontwikkeld dat heel eenvoudig is. Daarmee kun je jouw website, de app, Facebook en Twitter tegelijk bijhouden.”
Op de website van een financieel adviseur wordt vaak een bom van informatie over de klant uitgestort, zegt Donkers. “Maar de mensen die je al kennen, willen niet naar je website. Daar komen vooral de mensen die zich oriënteren. De website moet daarom vooral commercieel zijn en gericht op conversie. Die conversie wordt lastiger als de prospect verzuipt in de informatie. Door content te splitsen, kun je efficiënter werken. Gebruik je website voor nieuwe business en je app voor de bestaande klanten.”
Toekomst
Juist bij dit soort toepassingen is het van belang dat er doorontwikkeling plaatsvindt. Door de omvang en schaalgrootte van de organisatie kan Assurantie Apps dat bieden, zegt Donkers. “Wij willen op regelmatige basis nieuwe functies ontwikkelen en lanceren. Hierbij kun je denken aan het automatisch uploaden van hypotheekdocumenten, het oversluiten van polissen of het betalen van openstaande posten. Hiermee bieden wij het intermediair een toekomstbestendig communicatiekanaal.”
Originele interview is afgenomen in samenwerking met am: en is hier te vinden.