Hoe organiseert u uw informatiestroom?

Hoe organiseert u uw informatiestroom efficiënt voor uzelf én uw klanten?

Als assurantietussenpersoon bevindt u zich in een steeds digitaler wordende wereld. Het is essentieel om uw informatiestroom goed georganiseerd te hebben, zodat u op een makkelijke, efficiënte en veilige manier kunt communiceren en informatie kunt delen met uw klanten. In dit artikel lichten we toe waarom het organiseren van uw informatiestroom essentieel is en hoe een eigen app van Assurantie Apps u hierbij kan ondersteunen.

Veilig online informatie delen en ontvangen

Het veilig online delen van informatie met klanten is een van de actuele uitdagingen van assurantietussenpersonen. Het is niet alleen belangrijk om informatie toegankelijk te maken, maar ook om ervoor te zorgen dat deze informatie veilig wordt verzonden, ontvangen en opgeslagen. Met een persoonlijke login heeft uw klant toegang tot alle persoonlijke informatie en wordt het beveiligd opgeslagen, verzonden en ontvangen.

Één centrale plek creëren

Naast dat het veilig online delen van informatie belangrijk is binnen de assurantiemarkt, is één centrale plek voor informatie essentieel. U herkent het vast wel: verzoeken tot wijzigen van verzekeringen, schademeldingen en andere vragen komen binnen via de mail, SMS, Whatsapp, post en ga zo maar door. Doordat er verschillende communicatiekanalen worden gebruikt, is het voor u als assurantietussenpersoon én voor uw klant onoverzichtelijk. Hierdoor zal het vaak voorkomen dat belangrijke informatie verloren gaat.

Door één centrale plek te creëren voor uw informatiestroom met eenvoudige tools voor het melden van schade en andere assurantiezaken, kunnen u en uw klanten efficiënt, makkelijk en veilig zaken regelen. Wanneer dit een digitale plek wordt, hebben u en uw klanten alle gegevens en informatie altijd en overal bij de hand.

Bekijk hier waarom ENRA fietsverzekeringen voor een eigen app van Assurantie Apps heeft gekozen en hoe zij hun eigen app inzetten.

De oplossing van Assurantie Apps

Assurantie Apps biedt een moderne oplossing voor het organiseren van uw informatiestroom. Met een eigen app van Assurantie Apps creëert u één centrale plek waarin klanten onder andere hun polissen in kunnen zien, eenvoudig en snel schade melden, gebruik kunnen maken van verschillende vergelijkingstools en contact opnemen met u als assurantietussenpersoon. Daarnaast is het mogelijk om te koppelen met de volgende systemen: ANVA Hub, Faster Forward Elements, CCS of DIAS. We zetten vier voordelen van een eigen Assurantie App voor u op een rij:

  1. Met een eigen Assurantie App creëert u één centrale plek waarmee u uw informatiestroom goed organiseert, dit vereenvoudigt de klantcommunicatie;
  2. Schade melden en foto’s toevoegen kan overal en snel worden gedaan via een formulier, zo ontvangt u direct alle belangrijke informatie die u nodig heeft voor het verwerken van de schademelding;
  3. De app is eenvoudig te beheren in ons gebruiksvriendelijke CMS; lees hier meer over ons vernieuwde CMS;
  4. Via de app deelt u snel informatie en kunt u pushberichten versturen voor belangrijke meldingen.

Met een eigen app van Assurantie Apps organiseert u makkelijk, veilig en online uw informatiestroom. Dit is voordelig voor uzelf én uw klanten. Op woensdag 21 juni geven wij een live webinar waar we dieper in gaan op het onderwerp: het organiseren van uw informatiestroom. Meld u zich hier vrijblijvend aan voor het webinar.