app voor hypotheken

Met deze 4 tips zet u uw app optimaal in.

Dat een app veel toegevoegde waarde heeft voor assurantiekantoren is de afgelopen jaren wel bewezen. Maar hoe haalt u nu nog meer uit uw app? Hoe zorg u ervoor dat de app de leidraad wordt van uw aanvragen en meldingen? Wij geven tips en uitleg aan de hand van onderstaande vier tips.

1. Relevantie boven consistentie

We zien vaak dat we communiceren om te communiceren, maar dat is niet waar de kracht ligt. Door met relevante informatie te komen wanneer u communiceert, ziet de ontvanger dit ook veel sneller als relevant.

Als u als kantoor vaak stuurt ‘fijn weekend’ op de vrijdag of ‘Hoera Anton is jarig’ kan u zichzelf afvragen hoe relevant uw relaties de berichten schatten. Natuurlijk is dat leuk om sfeer te creëren en is dit prima om af en toe te doen, maar let hier wel mee op.

Zorg dat uw relaties aandachtig lezen zodra zij een bericht van u ontvangen. Schrijf bijvoorbeeld een nieuwsbericht over ‘stormschade melden’ op het moment dat dit actueel is en een bericht over ‘verzekeren voor gevaarlijke sporten bij wintersport’ in de decembermaand. Dit zal altijd een aantal relaties triggeren door de actualiteit.

Deze nieuwsberichten versterkt u door bijvoorbeeld tijdens een storm of tijdens carnaval nog eens een pushbericht te sturen over deze onderwerpen. Meer daarover vindt u in onderstaande paragraaf.

2. Concrete pushberichten

Het doel van een pushbericht is om ad-hoc uw relaties te bereiken binnen één klik. Uit onderzoek is ook gebleken dat dit velen malen effectiever blijkt te zijn dan ‘platte’ berichten zoals e-mails of nieuwsberichten. Echter moeten deze berichten wel relevant zijn, anders worden deze genegeerd en gezien als spam.

Stel uzelf voor het maken van een pushbericht de volgend vragen:

  1. Is het belangrijk?
  2. Wat is de boodschap?
  3. Is de actie duidelijk?
  4. Is het actueel?

Zo ja, dan is het bericht absoluut relevant. Het is namelijk belangrijk dat iemand bij het zien van het pushbericht direct weet wat er van hem/ haar verwacht wordt. Moeten zij actie ondernemen? Moeten zij iets weten? Dat moet in een blik duidelijk zijn.

Een aantal voorbeelden zijn:

  • “Let op! Onze polisvoorwaarden wijzigen per 1 januari 2022, bekijk onder nieuws.”
    • Door ‘Let op!’ te gebruiken verhoogt u de urgentie, dit is namelijk voor al uw relaties relevant. Door bekijk via nieuws toe te voegen weet men direct waar zij naar moeten navigeren.
  • “Schade door de storm vandaag? Meld direct via onze app.”
    • De situatie is actueel, door te herhalen dat ze via de app schade kunnen melden haalt u eventuele paniek/ stress weg en voorkomt u vragen.
  • “Wintersporters opgelet, vergeet niet uw polis te verrijken met gevaarlijke sporten.”
    • Zo benoemt u aan het begin van het bericht al voor wie het bericht geldt, zo is de relevantie direct bekend.

3. Maak het persoonlijk

Voor uw imago en de binding is het belangrijk om naast zo concreet mogelijk te communiceren ook uw eigen persoonlijkheid naar voren te laten komen. Zo stelt u eenvoudig alle adviseurs voor via het Smoelenboek en gebruikt u persoonlijke foto’s.

Bij (bijna) ieder assurantiekantoor staat een persoonlijke en goede service centraal. Vaak wordt gedacht dat dit door een app wegvalt, maar het tegendeel is waar. Juist door de app heel persoonlijk te maken door herkenbare foto’s van adviseurs en uw kantoor te gebruiken versterkt u de binding.

Zo vinden relaties in het smoelenboek alle gegevens van de juiste adviseur. Door van te voren duidelijk te tonen wie die persoon is, wat diegene doet en hoe u hem/ haar kan benaderen creëert u rust. Een nieuwe relatie weet met wie hij/ zij te maken krijgt en een bestaande relatie weet in iedere situatie de gegevens van het juiste contactpersoon te vinden.

4. Gebruik de app als basis

Zoals hierboven benoemd staat service en persoonlijke aandacht centraal. We zien dan ook dat adviseurs het lastig vinden om relaties naar de app te verwijzen bij vragen of verzoeken. Toch scheelt dit zowel u als uw relatie veel tijd.

Dit wil niet zeggen dat u uw telefoon niet meer hoeft op te nemen of relaties niet te woord hoeft te staan. Uiteraard blijft dit als kantoor nog steeds uw kracht, alleen stuurt u hen uiteindelijk naar de app waar de aanvragen afgehandeld worden. Desnoods doet u dit samen met de relatie.

Het grootste voordeel van de Assurantie Apps is namelijk dat alle informatie onder een dak te vinden is en dat aanvragen/ meldingen in één baan afgehandeld kunnen worden. Zo voegt u rekentools toe aan de app, koppelt u uw WhatsApp zakelijk en melden relaties eenvoudig schade.

Door continu te blijven verwijzen naar de app als middel waar formulieren en documenten ingediend moeten worden, wordt dit automatisch de standaard voor relaties. Dat wil zeggen in het begin wennen, maar door volhouden wordt het automatisme en heeft het juist heel veel voordelen.