Pushberichten versus e-mail

Uit onderzoek is gebleken dat pushberichten vele malen effectiever zijn dan ‘platte’ berichten zoals e-mails. Notificaties die gepersonaliseerd waren scoorden in dit onderzoek hoger in klikken. Vooral bleken pushberichten effectief als deze kort na een actie van een gebruiker werden verstuurd. De resultaten van het onderzoek bevestigen dat klanten in toenemende maten gevoelig zijn voor gepersonaliseerde informatie. Berichten die niet persoonlijk of relevant zijn, worden genegeerd of gemarkeerd als spam.

Relevantie en triggers
Om een bericht relevant te maken moet u uzelf voorafgaand aan het versturen van het bericht een paar vragen stellen. Is het belangrijk? Is het relevant? Is het actueel? Kunt u deze vragen niet positief beantwoorden, dan moet u het bericht niet versturen. De effectiviteit ligt dus echt aan de relevantie van de inhoud. Effectieve berichten zijn ook actiegericht. Goede triggers zorgen voor actie, irrelevante berichten irriteren de ontvanger alleen maar. Pushberichten zijn een effectief middel om snelle beslissingen te triggeren. E-mail daartegenover is meer geschikt om uw klanten aan te moedigen meer informatie te zoeken en interesse te wekken.

Ontdek het zelf
Met een eigen app van Assurantie Apps heeft u ook de mogelijkheid om pushberichten naar uw gebruikers te versturen. De gebruiker ontvangt op deze manier een kort bericht op het scherm van de telefoon, zelfs als de gebruiker de applicatie niet open heeft staan. U bereikt via deze handige tool iedereen direct en eenvoudig op de mobiele telefoon.

Ontdek zelf de kracht van pushberichten voor uw kantoor en vraag een gratis test app aan!