Uw website altijd up-to-date en goed vindbaar

Voordat we praktische SEO tips met u delen om hoger in Google te komen, eerst een korte uitleg. SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands wordt vaak de term zoekmachine optimalisatie gebruikt. Dankzij SEO kan uw website beter scoren in zoekmachines, zoals Google. Hiermee bedoel we dat uw website zo hoog mogelijk wordt getoond in de organische (niet betaalde) zoekresultaten van de zoekmachines.

Schrijf kwalitatieve content
Het schrijven van goede content blijft enorm belangrijk. Kantoren die denken dat bloggen geen toegevoegde waarde heeft of dat content op de website niet vernieuwd hoeft te worden omdat het ‘zo wel goed is’, fout gedacht! Laat zien dat u de expert bent in uw vakgebied en voorzie bezoekers van uw website van nieuwe en relevante informatie. Hiermee zorgt u er ook voor dat u door de zoekmachines als expert wordt gezien en verbetert u de vindbaarheid in de zoekresultaten.

Tip: Wist u dat wij assurantie gerelateerde content aanbieden? Deze content wordt aangeboden voor twee doelgroepen, namelijk: particulieren en de zakelijke klant. Iedere week worden er twee nieuwsartikelen geplaatst op uw website. Hierdoor is uw website altijd up-to-date en voorzien van kwalitatieve content!

Ga niet overdrijven met zoekwoorden
Enkele jaren geleden kon u zelf relatief eenvoudig een hoge positie in de zoekmachines verwerven. Dit kon door teksten van uw website te ‘spammen’ met een overload aan zoekwoorden. Hierdoor steeg u enorm in de ranking bij de zoekmachines. Tegenwoordig worden deze steeds beter in het zogenoemde semantic search. Dit wil zeggen dat zoekmachines steeds beter worden in het herkennen van de betekenis van woorden en zinnen en de bijbehorende context. Dit wordt dan ook steeds meer de norm voor SEO-proof websites. Investeer dus in relevante en goed leesbare content.

Optimaliseer de meta title en meta descriptions van uw websitepagina’s
Het optimaliseren van de meta title van uw website is enorm belangrijk. Deze omschrijving geeft namelijk aan waar de websitepagina over gaat en maakt het voor zoekmachines makkelijker om de pagina te indexeren. Houd voor een goede meta title 50-66 karakters aan.

Ook het optimaliseren van de meta description is belangrijk. Dit is de omschrijving van de inhoud van de pagina die u ziet in de zoekresultaten van de zoekmachine. Maak per pagina een goede beschrijving zodat bezoekers weten wat ze kunnen verwachten wanneer ze op uw link klikken. Is het voor bezoekers in één oogopslag duidelijk wat ze kunnen verwachten van uw site? Houd dit in gedachten bij het maken van een goede meta description! Zorg er daarnaast voor dat deze tussen de 155-160 karakters lang is.

Beheer eenvoudig uw website en stel meta descriptions in!
Werken met een website van Assurantie Apps is zeer eenvoudig door ons eigen Content Management Systeem. Hiermee kunt u gemakkelijk de website van uw kantoor zelf beheren. Geen moeilijke websitecodes maar een eenvoudig en overzichtelijk CMS. Ook voegt u eenvoudig per pagina een meta title en meta description toe. Benieuwd hoe dit werk? Vraag dan een gratis demo website aan en ervaar het gemak!