online schade melden

Online schade melden: vooral in deze tijd heel waardevol

De eerste ochtenden waarin heel Nederland weer met de krabber aan de gang kon om hun auto ijsvrij te maken zitten er alweer op. Het is donker buiten, regenachtig, koud en zo nu en dan vriest het flink. Tijd voor winterbanden, en dan nog moeten we voorzichtig zijn. Een periode die zorgt voor een stuk meer problemen op de weg.

Met een eigen app melden uw klanten schade eenvoudig en direct online. Zo vergroot u uw online dienstverlening en verminderd u het aantal telefoontjes en mailtjes. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Het is makkelijker dan u denkt:

Stap 1: Download de app (als dit nog niet was gebeurd)

Uw klanten downloaden de Adviseur App eenvoudig en gratis via de App Store of Google Play Store. Nadat de app gedownload is kiezen zij in het menu voor uw kantoor. De app wordt ingesteld op uw kantoor, inclusief app icoon.

Stap 2: De klant gaat naar de bouwsteen ‘schade melden’

Veel kantoren kiezen ervoor een eigen bouwsteen te maken voor het onderdeel schade melden. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen deze onder een algemene bouwsteen te hangen, bijvoorbeeld wijzigingen/ meldingen doorgeven. Door deze veelgebruikte functionaliteit een eigen bouwsteen te geven, hebben uw klanten deze nog sneller gevonden.

Stap 3: Het formulier kan ingevuld worden

Uw klant vult via de app eenvoudig het formulier in met daarbij alle belangrijke informatie die u nodig heeft. Zij uploaden vervolgens foto’s van de schade en plaatsen direct een handtekening. U heeft de mogelijkheid een extra formulier toe te voegen waarin uw klant ook direct documenten kan uploaden.

Stap 4: Sla het formulier direct op in uw opslag

U kunt het binnengekomen formulier eenvoudig en direct opslaan als PDF-bestand. Zo kunt u direct beginnen met de verwerking en is heen en weer mailen of bellen met uw klant niet meer nodig. Alles in een keer online doorgegeven. Altijd én overal.

Benieuwd naar meer toegevoegde waarde van de Assurantie App? Lees dan ons artikel: Waarom is een app van toegevoegde waarde naast mijn andere communicatieplatformen?