4 tips voor een goede call to action

Met uw website maakt u uw kantoor online zichtbaar en kunt u nieuwe bezoekers bereiken. En als ze uw site bezoeken, wilt u er ook voor zorgen dat ze snel de juiste informatie vinden en overgaan tot actie. Het gebruik van duidelijke call to action buttons helpt u hierbij en zet bezoekers van uw website aan tot klikken. Lees in dit artikel 4 tips om de beste call to action buttons te maken en meer uit uw website te halen!

1 Bepaal wat u extra onder de aandacht wil brengen

Wilt u een belangrijk voordeel van uw kantoor of een belangrijk bericht onder de aandacht brengen, of er juist voor zorgen dat mensen contact opnemen? Een call to action button is een goed hulpmiddel om uw doel te bereiken. Bepaal voor iedere pagina met een call to action button een helder doel en zorg ervoor dat de inhoud van de pagina er aan bijdraagt om dit doel te bereiken.

2 Gebruik contrasterende kleuren

Een opvallende button helpt u om bezoekers aan te zetten tot actie. Als u een kleur kiest die sterk contrasteert met de rest van uw huisstijl, springt hij er helemaal uit. Kies bij voorkeur dan ook een kleur die verder niet op de website wordt toegepast.

3 Gebruik korte en krachtige teksten

Wees duidelijk in wat de bezoeker kan verwachten als hij op de button drukt. Probeer zo kort en actiegericht als mogelijk te zijn. Door het gebruik van werkwoorden en de gebiedende wijs creëert u een gevoel van actie en motiveer u bezoekers om op de button te klikken. Bijvoorbeeld: “Meld u nu aan” in plaats van “Aanmelden” en “Neem contact op” in plaats van “Contact”.

4 Kies een goede plek

De plaats van de call to action button is erg belangrijk. De button moet direct zichtbaar zijn voor de bezoeker. Plaats uw call to action button bij voorkeur “boven de vouw”; dit is een denkbeeldige lijn tussen het gedeelte van de website dat direct zichtbaar is en het gedeelte dat zichtbaar wordt als u naar beneden scrollt.

Deze 4 tips geven u een goede basis om aan de slag te gaan met call to action buttons. Om erachter te komen welke technieken uw online doelgroep het meest aanspreken, is testen een must. Kies een bepaalde periode en probeer de verschillende versies uit. Bepaal vervolgens op basis van het aantal kliks of extra aanvragen welke versies uw doelgroep het meest motiveren om tot actie over te gaan.