De kracht van pushberichten

Een pushbericht is een kort bericht dat direct op het scherm van een telefoon wordt getoond. De gebruiker krijgt het bericht direct te zien en hoeft de app niet eens te openen. Het is dan ook een erg waardevolle functie van uw app; u zorgt ervoor dat uw bericht niemand kan ontgaan. Let op; bij verkeerd gebruik kan het een irritatiebron worden bij uw klanten. Het goed gebruiken van pushberichten is dus ontzettend belangrijk. Waar u het beste pushberichten voor kunt gebruiken en enkele tips, leest u in dit artikel!

Last-minute informatie direct bij uw klant

Een van de belangrijkste redenen om een pushbericht te versturen is om uw klanten direct en op korte termijn te informeren. Denk aan een last-minute wijziging, een belangrijk bericht of een aanbieding. Enkele voorbeelden van last-minute informatie zijn: er was een forse hagelbui gisteren, mocht u onverhoopt schade hebben opgelopen hierdoor, dan kunt u deze schade direct melden in de app! Of stuur een pushbericht met een statusupdate van het ingediende schadeformulier: Uw schadeclaim is uitbetaald.

Wees relevant

Niet iedere klant is hetzelfde dus ook niet iedere klant wil dezelfde boodschap ontvangen. Bedenk hierbij wat uw klant wil horen en ga niet alleen uit van wat u zelf wil zeggen. Gebruikers zullen irrelevante communicatie direct verwijderen. Denk bijvoorbeeld aan een particuliere klant die informatie ontvangt over risicomanagement. Probeer dus altijd zo relevant mogelijk te zijn!

Beperk je frequentie

Een pushbericht is een krachtig middel, maar te veel pushberichten wordt al snel ervaren als irritant, met als gevolg dat uw klanten de notificatietoestemming uitzetten en ze nooit meer een pushbericht zullen lezen. Onderzoek wijst uit dat één pushbericht per week acceptabel is. U blijft hiermee top-of-mind en zichtbaar voor uw doelgroep.