Tips voor uw Facebook bedrijfspagina

Eerder schreven we al een artikel over de veranderingen die Facebook heeft aangebracht in zijn algoritme, wat vooral negatief uitpakt voor bedrijfspagina’s. Omdat Facebook toch nog niet helemaal weg te denken is uit de communicatiemix van bedrijven, geven we u een aantal tips voor het gebruik van uw bedrijfspagina.

Reageer op tijd

Misschien maakt u er gebruik van, misschien ook niet. Maar Facebook Messenger is een handig communicatiemiddel om te gebruiken als een directe klantenservice. Voor optimale tevredenheid van uw klanten is het zaak om binnen 1 uur op berichten te reageren.

80/20

Zoals bij vele dagelijkse planningen wordt benoemd is ook op Facebook de 80/20 regel van toepassing. 20 procent van uw berichten kunt u besteden aan promotie van het kantoor. 80 procent kunt u besteden aan interessante, nuttige of vermakelijke berichten voor uw volgers. Wanneer u teveel gaat promoten kan dit ervoor zorgen dat u volgers kwijtraakt.

2 is het maximum

Daarbij is het verstandig om niet meer dan 2x per dag berichten te plaatsen op het platform. Zodra u teveel plaatst kan dit snel leiden tot irritatie bij uw volgers. Dit geldt ook voor het nieuwe algoritme dat Facebook toepast. Het kan namelijk ook zo zijn dat opeens uw berichten wel relevant gevonden worden en bij meer dan 2 berichten dus de tijdlijn van uw volger overspoelt.

Betrokkenheid verhogen

In het kader van het nieuwe algoritme en het feit dat berichten met meer reacties meer worden vertoond, bestaat er een richtlijn dat 50 procent van uw berichten af moet sluiten met een vraagteken. Posts die afsluiten met een vraag krijgen gemiddeld 90 procent meer reacties dan andere berichten. Daarbij zorgen deze berichten voor meer betrokkenheid en contact met uw volgers.

Wat deelt u online

Als laatste is het belangrijk dat u een onderscheid maakt in wat u online wilt delen. Berichten met belangrijke informatie zullen voortaan niet zo snel meer uw volledige doelgroep bereiken. Deze informatie moet u op een andere meer directe manier naar uw klanten communiceren. Zo hebben wij in onze apps de mogelijkheid om belangrijke informatie te delen met gebruikers via pushberichten. Deze berichten zijn niet te missen, waardoor uw klant direct op de hoogte is over belangrijke informatie. Daarbij kan er in een eigen app van Assurantie Apps een koppeling worden gemaakt met vele platformen waaronder ook Facebook. Op deze manier is alles bij de hand in één overzicht.